Polecam

   

BILINGUAL. LIFE AND REALITY

François Grojean 

bilingual: life and reality

Najnowsza książka François Grosjean, w której autor demaskuje wiele mitów dotyczących dwujęzyczności, między innymi dotyczących przekonań, że jest ona bardzo rzadkim zjawiskiem, że osoba dwujęzyczna zna dwa języki w takim samym stopniu i że nie ma akcentu, że jest bardzo dobrym tłumaczem...  Bardzo ciekawa pozycja, a więcej tekstów profesora Grosjean można znaleźć na jego stronie internetowejzamieszczone teksty sa w jezyju angielskim i francuskim

http://www.francoisgrosjean.ch/

 

 

PORADNIK O DWUJĘZYCZNOŚCI

  

Poradnik dla rodziców dzieci dwujęzycznych

Barbara Abdeliah-Bauer

  Bardzo dobry poradnik mamy trójki dzieci trójjęzycznych. Barbara Abdeliah-Bauer jest psychosocjologiem, językoznawcą i w bardzo umiejętny sposób łaczy wiedo najnowszych badaniach nad dwujęzycznością i aspekty praktyczne wychowania w dwóch lub więcej językach i kulturach.

Poradnik napisany jest w bardzo przystępnym językuNa razie jedynie w wersji francuskiej, ale może już niedługo ukaże się w innych językach, podobnie jak poprzednia książka tej autorki.

 

 

POLSKIE RADIO DLA MALUCHÓW

 

 


6.00 – 9.00 Obudź się z Babyradio.pl
Łagodna muzyka, filmowe przeboje, wierszyki na dobry początek dnia dla Malucha

9.00 – 11.30 Taniec i zabawa
Dynamiczna muzyka do tańca i zabaw w grupie przeplatana bajkami i wierszykami

11.30 – 13.00 Drzemka z Babyradio.pl
Wyciszająca muzyka dla Smyka

13.00 – 18.30 Bawmy się !
Dynamiczna muzyka do tańca i zabaw w grupie przeplatana bajkami i wierszykami

18.30 – 19.30 Czytanie na spanie
Wspólne słuchanie bajek i wierszy, pora wyciszenia przed snem

19.30 – 6.00 Babyradio.pl na dobranoc
Spokojna muzyka na sen – znane kołysanki i rockowe przeboje w
 

w spokojnych - kołyszących do snu wersjach 

  więcej cennych informacji na temat polskiego radio dla dzieci z artykule na stronie:

Porady Mamy

 

 

MATERIAŁY DO NAUKI CZYTANIA METODĄ SYMULTANICZNO-SEKWENCYJNĄ PROFESOR JAGODY CIESZYŃSKIEJ

 

  • Moje sylabki

  • MOJE SYLABKI to propozycja edukacyjna dla wszystkich dzieci uczących się czytać. Szczególnie polecane są dla młodszych dzieci z grup ryzyka dysleksji oraz starszych dyslektycznych.

    Ćwiczenia mogą posłużyć również jako dodatkowy materiał dydaktyczny w klasach zintegrowanych do pracy z uczniami z zaburzeniami komunikacji językowej. Doskonale ułatwiają naukę czytania dzieciom w normie rozwojowej a także tym, dla których język polski jest językiem obcym. Zestawy zawierają materiał podzielony zgodnie z kolejnymi etapami symultaniczno-sekwencyjnej metody wczesnej nauki czytania prof. Jagody Cieszyńskiej. Ćwiczenia zostały opracowane tak, by mogli z nich korzystać nauczyciele, logopedzi i pedagodzy w swojej pracy terapeutycznej oraz rodzice w czasie nauki i zabawy z dziećmi w domu.

    Zobacz więcej w serwisie www.sylaba.info



  • Moje układanki

  • MOJE UKŁADANKI to pomoc edukacyjna dla dzieci uczących się czytać. Polecana także dla dzieci z grupy ryzyka dysleksji. Zestaw zawiera materiał podzielony zgodnie z kolejnymi etapami symultaniczno-sekwencyjnej metody wczesnej nauki czytania prof. Jagody Cieszyńskiej.

    Jest uzupełnieniem serii MOJE SYLABKI i pozwala na zwielokrotnienie ćwiczeń, co jest niezbędne w nauce czytania. Układanki są skonstruowane tak, aby w formie zabawy wykorzystać wszystkie możliwości dziecka.



  • Zabawy sylabowe

  • KRZYŻÓWKI SYLABOWE to zestaw plansz edukacyjnych przeznaczony do pracy z dziećmi rozpoczynającymi naukę czytania. Materiał został opracowany w oparciu o metodykę Symultaniczno-Sekwencyjnej Nauki Czytania® prof. Jagody Cieszyńskiej. Dzięki rysunkowej formie krzyżówek oraz zastosowaniu haseł sylabowych uczeń otrzymuje atrakcyjną pomoc w nauce czytania.

    ZDANIA SYLABOWE to zestaw plansz edukacyjnych przeznaczony do pracy z dziećmi w początkowym etapie nauki czytania. Materiał opracowano w oparciu o metodykę Symultaniczno-Sekwencyjnej Nauki Czytania® prof. Jagody Cieszyńskiej.

      



  • Moje pierwsze słowa

  • Moje Pierwsze Słowa powstały z myślą o małych dzieciach – w wieku od 6 miesiąca do lat 3, są przeznaczone do wspólnej zabawy dziecka z rodzicami. Zaproponowane tu gry uczą poprzez zabawę: wspomagają rozwój mowy dziecka i – w następnym etapie – ułatwiają naukę czytania.

    Część pierwsza zawiera obrazki ilustrujące pierwsze wypowiadane samogłoski oraz wyrażenia dźwiękonaśladowcze (KO KO, HAU, MIAU itd.).

    Część druga zawiera ilustracje przedmiotów z bliskiego otoczenia dziecka, np. zabawki: miś, lala, auto; zwierzęta: żaba, foka i inne.

      

  • Seria stymulacja i terapia
    1. Myślenie przyczynowo skutkowe
    2. Myślenie przyczynowo-skutkowe to zestaw obrazkowy rozwijający u dzieci umiejętność rozumienia tego, co było najpierw, co potem, co było przyczyną, a co jest skutkiem oraz linearnego porządkowania bodźców.

    3. Analiza i synteza wzrokowa 
    4. Analiza i synteza wzrokowa to zestaw ćwiczeń przygotowujących dzieci do nauki czytania i pisania lub pomagających w pokonaniu trudności z nabywaniem tych umiejętności.

    5. Kategoryzacja
    6. Kategoryzacja to zestaw ćwiczeń usprawniających procesy myślowe dzieci. Zdolność dokonywania kategoryzacji jest jednym z podstawowych wyznaczników inteligencji człowieka. Proponowany zbiór ćwiczeń ułatwia stymulację procesów myślowych dzieci prawidłowo rozwijających się.

    7. Szeregi i sekwencje 
    8. Pierwszy zestaw ćwiczeń z serii Stymulacja i terapia. Przygotowanie do nauki czytania to doskonała pomoc dla rodziców oraz nauczycieli przedszkolnych, która znacznie obniży ryzyko dysleksji oraz usprawni funkcjonowanie dziecka w szkole. Ćwiczenia pomogą dzieciom pokonać trudności z odczytywaniem zasad, powtarzaniem elementów w odpowiedniej kolejności, zachowaniem kierunku od lewej do prawej, a więc przygotują do nauki czytania i pisania.


5 komentarzy:

  1. Cześć, mam pytanie odnośnie książki Moje sylabki. Otóż zastanawiam się nad zakupem pierwszej części dla młodszego syna. Ma teraz 3 lata, zatem jest w odpowiednim wieku. Chciałabym też pomóc starszemu synowi (8 lat), bo ma trochę kłopotów z ładnym czytaniem po polsku, szczególnie z literami, które nie występuja w języku włoskim czyli ł, y, ó, ę, ą,ecc. i dwuznaki. W szkole włoskiej uczył się czytać matodą sylabową, zatem troszkę jestem z nią obznajomiona. W tym wypadku musiałabym zatem kupić cały zestaw i próbować z nim ćwiczyć brakujący mu materiał. Chociaż nie wiem, czy w jego wieku może jeszcze robić ćwiczenia z Moich sylabek. Co mogłabyś mi poradzić? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam! Moje Sylabki jak najbardziej dla mlodszego synka! W dalszych czesciach sa materialy, ktore mogly byc odpowiednie dla straszego syna, ale najlepiej bedzie jak zapytamy tutaj samego autora. Postaram sie jak najszybciej ja tutaj zaprosic ;-)
      Jeszcze jedna rzecz: dobra metoda mogloby byc potraktowanie starszego synka jako doswiadczonego nauczyciela, ktory tlumaczy mlodszemu bratu (oczywiscie ze wsparciem mamy:-) w ten sposob obydwoje mogliby byc zadowoleni z nauki, nawet gdyby materialy byly za latwe dla osmiolatka.
      Pozdrawiam!

      Usuń
    2. Dziękuję za odpowiedź, dobry ten pomysł ze wspólną pracą braci nad tym samym materiałem. Czyli muszę się pośpieszyć i zamówić książki przed przyjazdem do Polski i we wrześniu zaczynamy! Sama bardzo jestem ciekawa tej książki.
      Pozdrawiam, miłego dnia

      Usuń
  2. Witam! Moje Sylabki jak najbardziej dla mlodszego synka! W dalszych czesciach sa materialy, ktore mogly byc odpowiednie dla straszego syna, ale najlepiej bedzie jak zapytamy tutaj samego autora. Postaram sie jak najszybciej ja tutaj zaprosic ;-)
    Jeszcze jedna rzecz: dobra metoda mogloby byc potraktowanie starszego synka jako doswiadczonego nauczyciela, ktory tlumaczy mlodszemu bratu (oczywiscie ze wsparciem mamy:-) w ten sposob obydwoje mogliby byc zadowoleni z nauki, nawet gdyby materialy byly za latwe dla osmiolatka.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie wiedziałam, że są takie dodatki. Super, przydatne. Jeśli się okaże, że moja Zuzia ma problemy (na razie się badamy), to będę wiedziała po co sięgnąć.

    OdpowiedzUsuń