czwartek, 30 maja 2013

Szkolenia, warsztaty, konferencje - wymieniajmy się informacjami!

Dostalam wczoraj wiadomość od jednej z mam.  Znów dobre wieści dla mieszkanców Paryza i okolic. W następnym tygodniu odbędzie się tam kolejna konferencja na temat dwujęzyczności.
Sylwio, dziękujemy serdecznie za informację!
 
Niektórzy z Was piszą, że żałują, iż nie mieszkają gdzieś tu w okolicy. A gdyby się tak dobrze rozglądnąć, poszperać? Może i wokół Was znalazłoby się kilka fajnych inicjatyw?

Proponuję - informujmy się o nich nawzajem. Z chęcią zamieszczę informacje o wydarzeniach wspierających wychowanie dwujęzyczne na blogu i na stronie fb Dzieci Dwujęzycznych.
Mam nadzieję, że w ten sposób więcej osób się o nich dowie, one z kolei przekażą innym osobom...
I kiedyś Paryżanie będą jeździli na warsztaty do Edynburga i oczekiwali z niecierpliwością streszczeń konferencji w Niemczech...


A teraz kilka detali odnośnie tej drugiej konferencji:
Odbedzie sie  ona w Paryzu 5 czerwca. O charakterze bardziej otwartym, popluarno-naukowym, z ciekawymi wystąpieniami i możliwością dzielenia się swoimi doświadczeniami z innymi rodzicami. W czasie konferencji dla dzieci organizowane są warsztaty prowadzone w wybranym języku.
Całość brzmi bardzo zachęcająco!

Nam może uda się dotrzeć, jak już wyjdziemy obronna ręką z grypy żołądkowej, która nas teraz nęka...


5 komentarzy:

  1. Nie mogę nic dodać w sprawie konferencji... wiadomo, nie ten kraj, nie ten kontytent... Ale, Faustyno, wiszę Ci podziękowanie za nakierunkowanie mnie na lekturę François Grosjeana. Zamierzam do września doczytać książkę, której nie mam czasu skończyć, ale może to i dobrze, że ją podczytuję zamiast łykać (mówię o "Bilingual: Life and Reality", którą wyszperałam sobie na czytnik z Amazon.com). Jest kapitalna. Uważam, że powinna stać się lekturą obowiązkową na każdych studiach językowych. Jeszcze raz pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powinna, och powinna...Grosjean jest wyjątkowy, jak autor, badacz i jak człowiek. Zycze Sylabo przyjemnej lektury na wakacjach, wcielania tego, co pisze w życie i dzieki serdeczne za tę motywację dla nas wszystkich, aby do "Bilingual: Life and Reality" zaglądać częściej! Pozdrowienia :-)

      Usuń
    2. Dzieki, wielkie dzieki!

      Usuń
  2. Witaj,
    mieszkam we Włoszech i jutro 1 czerwca będę uczestniczyła w festynie Stowarzyszenia Ludoteca delle Famiglie Polacche, które zorganizowało "Mów do mnie po Polsku". W ramach tegoż to festynu odbędzię się spotkanie z pisarzem Grzegorzem Kasdepke, bedą laboratoria plastyczne dla dzieci na podstawie bajek i baśni polskich, będą rozmowy z rodzicami o ważności mówienia do swoich dzieci po polsku w małżeństwach mieszanych i rodzinach mieszkających poza granicami Polski. Program i więcej szczegółów znajdziesz na stronie http://www.polskaludoteka.it/. Pomyślałam, że może Cię zainteresuje informacja, bo inicjatywa jest intresująca i zapewniam Cię, że mają ciekawe projekty. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Makowa Pani! dzieki serdeczne za infromacje; w ten sam dzien juz poslalam ja gdzie tylko sie dalo. Mam nadzieje, ze zainteresowane osoby, mogly do Was dolaczyc. I ciesze sie, ze Ty dolaczylas do nas, a ja tez juz do Ciebie zagladnelam i zaczynam sobie podczytywac :-) Do zobaczenia!

      Usuń